Vin(gligt)

2008-01-29
20:53:17

Det Smiths(ar) av sig en superb vardagskväll
Klockan har sprungit på snabbt denna vardagskväll. Man hinner inte riktigt komma hem från jobbet förrän vardagssysslorna hänger tungt över ens axlar. Pjue nu har jag en halvtimma på mig att laga mat, äta, diska. Sedan skall det tränas, duscha, ätas igen, diska, betala räkningar och städa undan lite. Stopp och belägg för det är inte hela sanningen. Så här här borde min vardagskväll vara från och med nu.....

I högtalarna som omringar soffan ljuder The smiths och låten There is a light that never goes out. Jag har just smuttat upp ur ett glas vin och sett färdigt på en av SVTs bästa serier någonsin SPUNG. Jag njuter, för vad kan vara dåligt med ett vin i handen som framhäver mycket fruktig och inslag av lakrits och en tvserie vars slut är en hyllning till The smith och låten There is a light that never goes out.

And if a double-decker bus
Crashes into us
To die by your side
Is such a heavenly way to die
And if a ten-ton truck
Kills the both of us
To die by your side
Well, the pleasure - the privilege is mine

Citat The Smiths

image182
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: