Vin(gligt)

2007-11-27
23:40:05

En vinbloggares bekännelse.....................
vinstället

Förkärleken till konsten att sparka en boll i ett mål har fått mig att lyfta ögonen från en intervju med en vininköpare på Vin&Sprit. Champion Leauge och drömfotboll på tv. Tack och lov för det. Intervjun fick mig nämligen att tvivla på varför jag i hela världen skriver denna vinblogg. Detta eftersom jag i jämförelse ligger hästvägar efter inköparen som i hemmet hade en vinkällare med 400 flaskor vin. Mitt vinställ däremot liknar mer och mer ett tidningsställ samtidigt som min vinkunskap oftast utnyttjar den kunskap i konsten att dra nytta av mumbo jumbo som marknadsföringstudier på universitetet bidragit till. Men jag skall inte låta mig tryckas ned utan fortsätta att skriva och få utlopp för min kreativitet. Bloggen är som sagt ett forum för mitt vinintresse och ett uttryck för den Anti-jante anda Von Holstein berör i Metro.

Vinet som stoltserar med en plats i vinstället mellan DI weekend och Grape Wine från en svensk vinimportör är en hyllning till Italien. Domini Venite Rocioto Della Valpolicella Classico 2004 because Im wurth it. Hyllningen till italien tar sin början i min förkärlek till konsten att sparka en boll i ett mål. För hade jag varit född fotbollsproffs hade jag varit Fillippo inzaghi. Detta eftersom jag i alla lagsporter jag någonsin prövat på haft samma spelstil som han.

För 142 kronor hjälper Domini Venite Rocioto Della Valpolicella Classico 2004 får du ett vin som är så mycket av det bästa italienska att du förmodligen faller pladask för dess pepprighet och finstämmda smak av körsbär och plommon......................................Därför rekommenderar jag vinet........................
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: