Vin(gligt)

2007-05-23
19:48:52

Milan...
image156
layout: Mikael Harmander Vin(gligt)

Ikväll stundar finalen i Champions League. Vin(gligt) är helt övertygade om att Milan vinner matchen med 3-1. Bland målskyttarna återfinns Kaká och Inzaghi. Kvällen kommer med andra ord att bli en lång italiensk segerfest. För min del blir det inte några mängder vin då jag skall upp i ottan och jobba, men till Milans ära har jag tagit fram en bild på hur ett vin signerat Milan skulle kunna se ut. I mina visioner skulle vinet bära en smak nära Castello di Brolio 2003 och framhäva en komplex, koncentrerad, frisk smak med inslag av hallon, mörk choklad, läder, kaffe och lakrits. Någonstans i eftersmaken skulle även lite vanilj träda fram.

Kanske blir vinet verklighet i framtiden för att utvidga varumärket Milan, vem vet...Men innan dess så skall Milan spela fotboll såsom de gjorde mot United och då skall inte Liverpool vara något hinder.

Vin(gligt)
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: