Vin(gligt)

2007-04-12
23:43:36

Vårens hetast golfbag ståendes i garaget...
image104

Nu är det vår och vi på Vin(gligt) kommer att fördriva många soliga dagar ute på golfbanan, varför det är på tiden att vi även har en golfkategori för spontana inlägg på Vin(gligt). Både i vinets värld och i golfens bäg figurerar bag som begrepp. Detta inlägg handlar inte om en bagInBox utan om en golfbag. För tro det eller ej, en mintgrön bag av märke Spalding är vad jag har stående i mitt fårråd. När jag började spela golf för ett par år sedan så sade sig brorsan ha en golfbag till övers. Utan att inse hur mycket man sticker ut med en mintgrön golfbag så tog jag emot bagen. Det visade sig att golfsverige inte riktigt var redo, då alla andras bagar gick i svart eller rött. För att vinna legitimitet på golfbanan försedde jag bagen med ett passande klistermärke av logotypen från J.Lindeberg. Något som fungerade då Jesper Parnevik i samma veva hade revolutionerat golfmodet med J.Lindebergs fräckare kläder som gick i färger åt den som pryder min bag. Loggan och att det gick bra för Jesper Parnevik fick min golfbag att kännas ny och het igen. Jag tror jag släpade runt bagen i tre säsonger. Sedan bytte jag bag av praktiska skäl till en bärbäg istället.

Vad tycker ni är denna mintgröna golfbag, numera förpassad till garaget den hetaste golfbagen ni har sett?

Vin(gligt)
Kommentarer:
#1: Jossa

den golfbagen var ju.... mintgrön..
och klistermärket var riktigt vågat:D

2007-04-15 @ 13:20:10

precis den är mintgrön. Apropå klistermärket får vi nästan hoppas på att någon från J.lindeberg läser inlägget och är beredd och köpa bagen i marknadsföringssyfte. småler

2007-04-16 @ 22:20:45
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: