Vin(gligt)

2007-04-12
16:08:29

Overdosing with you en låt som får billigt rödtjut att smaka smutt.
image101
Photo taken by: Martin Lindeborg

En dag på jobbet då solen utanför monterad på klarblå himmel skiner som om den tävlade mot alla världens glödlampor och en gång för alla vill visa att miljövänlighet slår allt. Plötsligt tonar en låt fram på P3 som överröstar mitt gnäll om att behöva sitta inne i värmen. Låten gör det till en fröjd att sitta inne och slita. Overdosing with you med Billie the vision and the dancers är det som frambringar ett leende på mina läppar. En låt som jag snart överdoserat men tröttnat på? Aldrig i livet, ett duettnummer mellan Lars Lindquist och Annika Norlin från Säkert och Hello saferide har fått mig på fall. Ja hela skivan med Billie the vision and the dancers vid namn  Where the Ocean Meets My Hand framstår som briljantpop i mina öron. Inte konstigt när bandet ligger på bolaget Love Will Pay The Bills. Ja kort och gott är hela skivan musik som gör vinet godare nu till våren när sagornas och lägereldarnastid regerar.........

Vin(gligt)
Mikael Harmander

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: