Vin(gligt)

2007-04-16
13:32:09

Om en sommarhelg
image114
Långviken Kalmar 2007-04-15

Molnen bor i mitt blod och särskilt när en aprildag leker charader med en och imiterar en sommardag i juli har jag svårt att sitta still. Lördagseftermiddagens höjdpunkt var provningen av vin med klubb Dionysos. Denna gång avsmakades ett urval av nyheterna från april på systembolaget. Senare på kvällen blev det konsert med Monica and The Explosions, ett lokalt energiknippe som trots en usel ljudbild i lokalen levererade ett par guldkorn. Gå in på MySpace och bedöm själva. Monica and The Explosions. Kvällen slutade med femminuters väntan på John Blund, sedan sov jag som ett barn. Vinglasen på bilden får representera Lördagen.

Om lördagen gick i vin och festens tecken så var söndagen tvärtom ett enda långt prov på att man är rätt hurtig av sig. Beachvolley premiär med järngänget och ni ser själva vilket väder vi hade. Det dröjde till sena eftermiddagen innan jag kom hem. Det är nämligen sådana här hurtiga dagar man är värd en långfika med rabarberpaj i solen ute på landet. Tack för en perfekt helg ni som var med.

Vin(glig)
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: