Vin(gligt)

2007-04-03
22:32:32

J. Lindeberg remade

image54

Kylslagen vår. Solen skiner och påsken bjuder in till grilfes, men det dröjer ett tag tills den riktiga värmen är här. Du drar fram den snyggaste och varmaste polotröjan du har i dina ägor för den skulle pass ypperligt för en fest där du är lika mycket ute som inne. Till din stora förskräckelse märker du att det nötts hål på ena armbågen.Hmm det som en gång i tiden var din favorittröja är nu ett mindre attraktivt plagg som snarast bör förpassat till sop, eller? Det var min första tanke då jag förra veckan hittade min favorit polo. Efter lång duell med mig själv intalade jag mig att jag haft min kasmhirtröja från  J. Lindeberg så pass länge att ett hål på den skulle vara slutet på en lång relation, småler, varför jag skulle gå ut på stan och köpa mig en ny varm och snygg polo. Några timmar senare efter att jag knatat runt i affären i som det kändes en evighet insåg jag att jag inte så enkelt kunde skiljas från min J. Lindeberg-tröja. Väl hemma lät jag kreativiteten flöda och efter att jag hittat ett par jeans utslitna jeans från Matinique kom jag på idén att använda dess fickor som lappar för armbågarna på tröjan. Ovan ser ni resultatet, hoppas ni tycker det ser lika snyggt ut som jag, tänker nämligen bära tröjan med stolthet......Tack mormor att du tog dig tid att sy färdigt tröjan efter mina idéer.

Vin(gligt)
Mikael Harmander
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: