Vin(gligt)

2007-04-13
16:45:29

Göteborg vs. Kalmar, Vinkällaren gamla huset och Dionysos
image106
Vinkällaren Gamla Huset

Så har det då hänt. Två av mina vänner, de som drog med mig på vinkurser och vinprovningar har flyttat till stora stan för karriären. Från lilla Kalmar till några klasser större Göteborg. I Kalmar har vi gått på vinklubben Dionysos i Vinkällaren gamla huset under Gerdas te & kaffehandel, vilket har varit ypperligt då vinprovningarna hålls ördagseftermiddagar en gång i månaden i en stenkällare, hur mysigt som helst. Så mysigt att mina vänner som flytt fältet för Göteborg är beredda att åka till Kalmar för dessa tillfällen. Frågan är då om Göteborg har ett lika galant ställe med ett lika högt helhetsbetyg som vinklubben Dionysos?
För att dricka vin i en stenkällare från 1667 med de trevliga människor som vi I klubb Dionysos gör nu är något utöver det vanliga. 

image107
Logga Vinklubben Dionysos

Vin(gligt)
Kommentarer:
#1: Harald

Alltså, jag tycker inte om de automatiska bumpningar som gamla blogginlägg får hela tiden, eller är det en oönskad feature i mjukvaran kanske? :)

2007-04-13 @ 19:13:12

Tack för att du uppmärksammat att gamla blogginlägg får som du uttrycker det automatiska bumpningar. Det har varit lite strul med att lägga om bloggen till ny adress, men hoppas att det skall vara åtgärdat. Annars skriv så att jag vet.

2007-04-14 @ 00:22:40
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: