Vin(gligt)

2009-10-30
20:23:14

Helgens vin: Morone 2006

Morone  2006 riktigt smutt sangiovese vin från Toscana för 169 kronor. Kändes som om det kostade minst det dubbla...

 

Det är sällsamt vackert nu när hösten ruskar om på allvar och mörkret faller i allt raskare takt. Botemedlet mot
mörkret verkar stavas fredagsmys och till det föreslår jag denna vecka ett Italienskt vin från Toscana gjort på druvan Sangiovese, fungerar nog till lördagsmys också om festen uteblev, eller innan utgång

Till färgen är vinet mörkrött. Vinet bär på en stor kryddig doft med inslag av körsbär. Morone stoltserar med en rik kryddig smak med en viss framfusig del av körsbär och russin som mynnar ut i förföriska toner av kakao. Morone kostar 169 kronor och är en av mina absoluta favoriter.

Idag har jag varit på After Work i samhället där jag jobbar, dock blev det lite pest och pina, jag stod ut en timma eller två öl innan jag satte mig på tåget till Kalmar igen. Imorgon så är det Champagnefest som gäller. Ska bli riktigt yrsligt och glatt.  Har sett att även andra flaggar för en oslagbar lördag i vartfall i Kalmar

Vi syns ute i minglet....

Kommentarer:
#1: kalasvin

Du ska prova: Seghesio Sonoma Zinfandel nr 22562

2009-10-30 @ 20:46:30

Hej Kalasvin!



Tack för tipset, jag lovar att jag ska komma ihåg att prova Seghesio. Är inte så himla hemma på viner framställda på Zinfandel så det är på tiden...

2009-10-31 @ 08:19:20
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: