Vin(gligt)

2008-02-18
17:39:19

Ett skepp kommer lastat med Vin&Sprit
Vår solen får en att vilja skrika, det är rast och ögonen vilar trots det på datorskärmen. Jag vet borde gå ut i solen en stund men artikeln om vilka som är kvar i budgivningen om V&S edsar sig fast och jag har funderat mer eller mindre hela eftermiddagen på vad en ny ägare kommer att innebära, detta trots att jag har tokigt mycket som skall bli färdigt på det marknadsföringsjobb jag fördriver dagarna med. Nog med svamel kvar i budgivningen krin V&S är kvar i budprocessen är enligt uppgifter till DI amerikanska Fortune Brands, som distibuerar Absolut i USA, franska Pernod Ricard och Bermudasregistrerade Bacardi. Kvar finns också det svenska riskkapital/investmentbolagsalternativet EQT och Investor. Undrar vem som lägger det bästa budet och vem som är bäst i rollen som ägare till V&S.Tror det får bli nästa debatt ämne på nästa fest.

2008-02-14
20:29:48

Fulla för kärlekens skull
Alla hjärtans dag, en dag då det går att smutta på ett gott vin, bli salongsberusad för kärlekens skull och komma undan med äran i behåll även på en vardag. Om någon motsätter sig eller tvivlar är det bara att ta ett par textrader från Eldkvarns album svart blogg i försvar.

"Jag har rest tiotusen mil mitt liv är tåg och båt och bil Jag går ut naken mitt i natten Jag är en ö och du är vatten Och det är sommar i en sekund och jag minns varenda stund när vi gick till havet för kärlekens skull När vi blev fulla för kärlekens skull...."

Varför inte en amarone på Alla hjärtans dag. Tips från Vin(gligt) till alla kärlekskranka själar out there..............

image190

Amarone della Valpolicella Classico 2003

image191

Domìni Veneti Amarone Classico

image189

A Amarone


Drick med måtta

2008-02-01
19:31:39

Årets vinimportör
image186

För fjärde året i rad har VinUnic erövrat titeln "Årets Vinimportör" i en omröstning bland Sveriges vinjournalister.