Vin(gligt)

2009-07-25
17:09:36

Oppenheimer Sackträger Riesling & sommarens godaste tunnbrödsrulle
Srudlande ungdomligt vin med inslag av päron, honung och fläder serverades till en tunnbrödsrulle som är svår att återskapa. Innehöll dock kyckling, hallon, Ananas och passion keso. ört och vitlöksost, skinka och dressing
Världspremiär!!!. Så var det dags att dela med sig av maträtten som folk tittat på med förundran under varje utflykt  oftast till stranden since 1995. Tunnbrödsrullar skapade med kreativitet och alltid med nya ingredienser.

Tunnbrödsrullarna vars ingredienser denna gång andades sommar serverades till det vita vinet Oppenheimer Sackträger Riesling Spätlese Trocken 2007. Smutt värre och en utsökt kombination. Värför jag lämnar ut ingredienserna på tunnbrödsrullarna och tipsar er om vinet.

Tunnbrödsrullarna fylldes med kyckling, lönneberga skinka, ananas- & passionsfrukts keso, hallon, toscanasallad, ört och vitlöks färskost samt rosépeppardressing.

Oppenheimer Sackträger Riesling Spätlese Trocken 2007 som kostar 142 kronor på Systembolaget ser dagens ljus i tyska Weinolsheim i  Rheinhessen. Producenten bakom vinet är Weingut Manz.

När jag dricker vinet till mina tunnbrödsrullar fylls jag av tanken att vinmakaren på Weingut Manz förmodligen gjort vinet till en maträtt som smakar precis så läckert och enkelt sommarfräscht som mina tunnsmaksrullar gör. Vinet briljerar i lag med maten. Den sprudlande och ungdomliga smaken toppad med toner av päron, honung, fläder och ananas är en fröjd för smaklökarna och betyder lika mycket för laget som Rasmus Elm gör för Kalmar FF.

Kombinationen med det tyska rislingen och sommarens godaste tunnbrödsrulle är oslagbar....




Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: