Vin(gligt)

2009-01-14
22:33:01

Vintips - Tre gånger Australien


Tim Adams Semillon 2006 Clare Valley Australien är gjort på druvan Semillion. Vinet finner jag riktigt bra och jag förförs av den friska honungsbris med stänk av Grape som angör mina smaklökar. Gott för 139 kronor.



Penfolds Thomas Hyland Shiraz. Detta vin kommer alltid att föra mina tankar till namnet på ett av briljantpopparna Belle and Sebastians album . "Fold your hans child your, you walk like a peasant." Jag ska inte förklara varför här. Det är ett shirazvin kanske något mejkat och tillrättalagt men vad gör det när inslag av björnbär, peppar, kaffe, örter och lakrits får en att le. Jag gillar det här vinet för 109 kronor. 



Yalumba Shiraz Viognier 2006. Australien Barossa Valley. Stoltserar med sammetslen fruktsmak dock slutar det inte här utan vinet går på knock när angenäma toner av plommon och lakrits blossar upp. Gott för 108 kronor.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: