Vin(gligt)

2009-02-15
20:24:14

Derby della Madonnina - mina drömmar finns i Milano
Inför Derby della Madonnina. jag är Milan fan och bilden är en PS-redigering. Vinet finns ej i verkligheten
 Fiktivt vin signerat Milan. Det här är trotsallt en vinblogg  Design Vin(gligt)

Passerar Södra Kanalgatan. Min kropp känns som en Piggelin, frusen. Fokuserat anstränger jag mig för att inte halka. I strålkastarljus sker en dans på konstgräset utanför Fredriksskans, det ser kallt ut. Jag kastar en blick och där precis i det ögonblicket inser jag att mina drömmar lämnat Kalmar för Milano. Detta då dansen med boll utanför Fredriksskans på framskottat konstgräsplan en kort sekund bytts ut mot något mer passionerat och stilfullt på San Siro  Tystnaden har bytts ut mot ett böljande sorl. Ensamheten har bytts ut mot ett publikhav av 80 000 förväntansfulla supportrar. Jag småler. När en bil tutar är jag tillbaka i Kalmar igen, Jag parerar en snöhög med något som kan liknas en tvåfotsdribbling.  Jag kastar en blick tillbaka. Strålkastermörker råder utanför Fredriksskans. Nu måste jag ta mig hem och ladda inför Derby della Madonnina. Jag hoppas Milan FÖRNEDRAR Internazionale. Forza Milan. Pato och Amborsini avgör.

Nu ska jag njuta av ett skådespel  som kommer att eka halvvägs till månen och San Siros gröna matta kommer att vara fylld av fler stjärnor än den klaraste natthimmel.

Så slutade matchen.

Något som påminde om La Mano di Dio - Guds hand hade en stor roll då Inter vann över Milan med två mål mot ett. Även en solklar straff dömdes bort för Milan.

Kommentarer:

Hoppas du tinat upp efter den kyliga färden ;) Hur är allt? Har du någon tiopoängare i fickan som du vill tipsa om? Hälsn Mary

2009-02-16 @ 13:01:05
#2: Daniel

Trevlig blogg du ha rförsta gången jag är här, och det blir garanterat fler besök. En sak som slog mig var att vi sport nördar alltid blir sura på domaren. Jag satt och kollade på hockey i lördags och jags krev domaren gör si och han gör så. Även om man vet att domaren var jävligt kass och som i ditt fel gjorde Adriano ett sefermål med handen så tas man aldrig på allvar när man gnäller på domaren, det känns som man ofta blir tagen som dålig förlorare fast det ofta ine är så. Ha det gott mvh Daniel

2009-02-16 @ 15:17:42

Tack,

Nä visst är det så, det är mer okej att bli upprör över någon spelare som gör ett misstag, men domaren däremot för man inte bli upprörd på.

2009-02-16 @ 21:33:58
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: