Vin(gligt)

2008-09-24
20:36:52

Hello Saferide - sofistikerad briljantpop som kräver ett rumberat gott vin


Återigen blir jag häpen av den sofistikerade briljantpop, ja om det utrycket nu finns, som Hello Saferide fyller mina öron med. De ordrika låtarna är som små konstverk och jag bara älskar det, samtidigt som tösen har förmågan att bara bli bättre och bättre för varje skiva hon släpper. More modern short stories from Hello Saferide är den bästa hittills även inräknat Säkert. Tack Annika Norlin du förgyller min höst. Jag kommer med stor sannorlikhet ha din skiva på vid flera tillfällen då jag bara är och sitter och smuttar något gott vin.

Till den här plattan funkar vinet....

Gran Lurton Cabernet Sauvignon Gran Reserva
Ett vin från Argentina som gör sig bra till Hello Saferide. Detta  fruktigt vin med inslag av fat, svarta vinbär, viol, lakrits och peppar är lika sofistikerat briljant som Hello Saferides sånger och kanske låter det tsch-ooo, tsch-ooo när du dricker vinet

Mer rumberad än så blir inte en kväll med vin och musik....
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: