Vin(gligt)

2009-02-14
16:12:47

Vore det inte bättre att fira alla hjärtats dar istället? + dagens vin
Jag tror inte jag behöver bokstavera namnet på dagen av idag. Detta då såväl tidningar som bloggar i vårt avlånga land för att namnge dagen tycks stava ordet ärta med prefixet hj. Skämt åsido detta är dagen då du ska antingen känna dig uppskattad eller övergiven, deppar och nynnar "Du säger att kärleken aldrig var till för dig Att du aldrig känt vinden högt över trädtoppen" hämtad från Hellströms låt "Försent För Edelweiss". Är det något att fira? Vore det inte bättre att fira alla hjärtats dar istället?

I mitt fall kommer jag dricka vin i måttliga mängder med människor som står mig nära. Mest för att det är lördag  och för att det bjuds på en god helgmiddag. Det blir något av vinerna på bilden som kommer att avsmakas. Vilket det blev avslöjas under morgondagen.  Lördag ännu en av allt hjärtats dar att fira.

Vin till alla hjärtans
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: