Vin(gligt)

2012-05-20
09:37:07

Italienskt och öländskt i en salig blandning

Det har blivit dags att måla vårt nybyggda hus. Av denna anledning spenderas stora delar av lördagen iförd målarkläder bestående av en sliten tröja med Nybro Vikings emblem och byggbyxor med 1 miljon fickor. Under Ölands sol med pensel i handen får P3 dokumentär tiden att gå. Dessvärre fastnar fel saker på hjärnan och jag kommer mot min vilja resten av kvällen nynna på textraden "är det här Kalifornien då vill jag gå hem". Inget att vara stolt över precis.

När dag blir till kväll tänds grillen och det vankas skinkmignon, pepparsås och ungnsrostade nypotatis modell mästerliga. Energinivån stiger från oh no lack of power och jag blir proppmätt av den utsökta maten. Vi skålar i italienskt och avslutar middagen med en. Pralin ölandschoklad.

Det italienska vinet som dricks till maten och chokladen heter Cúmaro Conero Riserva 2008. Vinet är en finstämd komposition av druvan Montepulciano och ser dagens ljus i distriktet Marche i mellersta Italien. Vinet stoltserar med en smak med inslag av körsbär, mörk choklad, örter och plommon. Kort och koncist svindlande gott för 149 kronor.

Kvällen avslutas med öländsk getostchoklad, mer vin och en bisarr fotbollsmatch på tv som trots total dominans av Bayern München hastigt och lustigt rinner dem ur händerna.

Tack för en galant dag och briljant kväll...

Kommentar:

Tung förlust mot Chelsea, trösta med finvin är bra. Hoppas på bättre matcher i kommande Champions League!

2012-05-28 @ 16:46:23
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: