Vin(gligt)

2012-04-28
16:41:16

Barometern my way, vin & blogg-tips

 

I dagens bilaga Bonus Weekend till Tidningen Barometern så uppmärksammades jag och bloggen. Dock blev mina svar på frågorna i några fall rejält nedkortade, speciellt när det gällde tips om bloggar och vilket vin jag skulle föreslå till kvällens grillning.

Vintips inför helgens grillmiddag blev i tidningen nedkortat till "Då blir det något italienskt,
Amarone funkar bra till allt". Det jag egentligen skrev i mitt svar var...

...Tonerna av Billie the vision and the dancers blandat med Fun, möjligtvis Dylan eller Den svenska björnstammen kommer att eka ut över vår baksida på Öland och Skogsby när det om vädret tillåter vankas grillning. Om du också går i grilltankar inför helgen så kommer här tips på ett riktigt bra grillvin. Eftersom jag har en förkärlek till Italienska viner blir mitt tips italienskt.

Soprasso Amarone Della Valpolicella, Systembolagets billigaste Amarone som trots sina ringa pengar levererar förföriska och galanta kryddiga eldiga toner spetsade med kanel och lakrits. Detta vin strax under 140 kronor är perfekt till säsongens första grillkväll.

Vidare kom enbart länkarna till de bloggar jag rekommenderade med i tidningen, bortklippt var vad bloggarna handlade om och varför jag läste dessa, Så här följer mina bloggtips i i sin fulla version...

...The Brand-Man, Micco om marknadsföring och varumärkenwww.micco.se är en briljant blogg om marknadsföring. Stillar mitt behov av att hänga med på marknadsföringsfronten.

Dagens Lokaltidningsbesvikelse, En blogg tillägnad alla besvikna människor som finns ute i vårt avlånga land och har behovet att påtala det för oss andra genom lokala media.  http://www.lokaltidningsbesvikelse.blogspot.se/

Marcus Birro krönikör på FotbollsExpressen bloggar passionerat om europeisk toppfotboll, Serie A och Kärleken. Som genuint fan av fotbollslaget Roma så delar jag Birros passion av italiensk fotboll. Birro har en förmåga att få spelet fotboll att vara sällsamt vackert. www.bloggar.expressen.se/birro/

Sist men inte minst är mina intressen...Vin, vänner, golf och livet

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: