Vin(gligt)

2011-10-16
17:44:04

Forza Roma
I en villa down town Hanemåla i Nybro var lördagseftermiddagarna med Tipsextra i det närmaste religion under min uppväxt. Med en pappa som vigt stora delar av sin fritid åt fotbollen på olika vis var det inte så konstigt att det som Rush, Barnes, Cantona och Gascoine gjorde på en lerig fotbollsplan lever kvar i minnet hos mig. Med en sådan uppväxt torde jag hållit på Liverpool, Man U eller något annat klassiskt lag. Men  hemma i vår familj fanns det en förkärleken för Italiensk fotboll som med en hårsmån överglänste den Engelska. Sent 80-tal möjligen skiftet 90-tal var pappa på plats på olympiska Stadion i Moskva och såg Roma besegra CSKA Moskva. Kanske var den händelsen som fick upp mina ögon för Roma jag minns inte riktigt. Men sedan dess har jag följt laget i ur och skur. I kväll är det Romderby och jag hoppas naturligtvis att Roma Vinner.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: