Vin(gligt)

2011-11-15
22:13:50

One more cup of coffee....
One more cup of coffee

Sitter nedsjunken i TV-soffan med en kopp Nespresso, från högtalarna ekar The White stripes version av Bob Dylans briljanta låt One more cup of coffee.  En låt som får mig att fundera på den tilltagande trenden med drycker som stoltserar med en allt mer tilltagande kaffeton. I år är Blossas årsglögg smaksatt med kaffe samtidigt som det dyker upp allt fler viner, främst från Sydafrika framställda på druvan Pinotage som flörtar med vår förkärlek för kaffe i det avlånga landet i norr.  Vinerna bär namn som Coffee Pinotage, Café Culture, Barista. Jag är inget stort fan av dessa viner men jag måste hålla med om att det är ett smart sätt att marknadsanpassa vinerna för den svenska marknaden. Detta då Svenskarna toppar listan över världens mest kaffedrickande folk tillsammans med Finland. Är detta en trend som kommer växa sig allt starkare?

One more cup of coffee for the road, One more cup of coffee 'fore I go., To the valley below....

Min kopp Nespresso är nu slut och jag ska snart röra mig mot sängen
Kommentar:
#1: Calle

Hej,



Jag skulle vilja komma i kontakt med dig angående annonsering.

Maila mig på [email protected]



Mvh

Calle

2011-12-19 @ 11:08:50
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: