Vin(gligt)

2011-11-01
18:08:31

Ett tillfälle då bag-in-box regerar

En dag närmare den stora festen. Det är fredagsmorgon och jag och min sambo styr bilen söder ut för en hotellövernattning i Helsingborg. Efter en eftermiddag på Väla och en promenad landar vi på hotellet en stund innan middagen på Helsing. Middagen är bra men når inte upp till den höga ribba lunchen på Ekerum la för några veckor sedan. Kvällen avslutas på Bishops. På lördagen efter en sedvanlig hotellfrukost är det dags att genomföra något som varken jag och min sambo gjort förr. Nämligen att åka färja över till Danmark, bila genom Danmark, ta färjan över till Tyskland, köpa vin och öl till 60 personer, för att sedan åka hem igen.

En månad tidigare hade vi provsmakat ut det godaste vinet på flaska från Systembolaget som även fanns på Box hos Calles i Burg. Att valet föll på boxvin är inte så konstigt, för hur smidigt är det att med en kombi frakta hem flaskor för 60 personer samt öl till lika många människor. Dels av utrymmesskäl, men även av det skäl att flaskor är ömtåligare än boxarna. Med 20 boxar och lite öl styrde vi nöjda vår Kia hem igen.

Så har jag hittat ett tillfälle då bag-in-box regerar. Jag som aldrig annars köper bag-in-box utan alltid går på vin i flaska. Jag har inte blivit frälst av bag-in-box utan kommer fortsättningsvis välja vin på flaska. Men vid de få tillfällen som det behövs göras stora inköp kommer boxen övervägas.

Nu är det bara vänta in den stora festen

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: