Vin(gligt)

2011-03-27
19:33:37

Öland och årets första grillning

 

Efter snudd på 5 snoozningar har Solen och vindarnas Ö lyckats sparka av sig det tunga snötäcket efter den långa kalla vintern. Våren har tagit sina första stapplande steg och påbörjat arbetet med att måla hela Ölands unika landskap i vårens nyanser. Nu dröjer det inte länge innan sanden på de milsvida stränderna får en gyllene färg, mittlandsskogen blir ett grönt böljande hav med färgsprakande inslag av den unika faunan och de hemkomna flyttfåglarna sjunger in våren nere i Ottenby .

 

Jag åker till stugan  i Ekerum på Öland med min sambo för att riva altanen som ska få en ansiktslyftning i vår. Efter att ha läst kåseriet i Barometerns bilaga mera Öland så blir vi något paffa då Ekerum skjuder av liv. Detta eftersom vi trodde vi skulle vara nästintill ensama då det klart framgår av texten att turisterna inte ska komma till ön förrän till påsk.  Det är bara att inse att tiderna förändras och att Öland gäller året om nu när fler och fler äger stugorna nere vid havet på Ekerum.


Efter någon timme under solen på Öland är altanen riven och jag tillskriver mig de vuxenpoäng det innebär att riva en alltan. Jag och min sambo firar vårt sammarbeta efter altanen är riven med att grilla korv. Årets första grillning. Nästa helg ska vi återigen till Ekerum men då för att bygga upp altanen igen, då antar jag att det är fler som hittat till stugområdet och havet.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: