Vin(gligt)

2010-11-11
21:00:52

Grännapaj i väntan på en lång kall vinter
Det skymmer över stan. Ett skådespel på himmeln utspelar sig över Kalmarslott när jag kliver av tåget. Det är en dialog mellan ljus och mörker, som snart slutar med att mörkret får sista ordet. Nu stundar bara en kort höstlövsdans kvar innan jag staplar in från kylan in i värmen, hem ljuva hem och fredagsmys. På vägen hem lyssnar jag på briljantpop signerad Radio Dept och hänförs av deras magiska Never follow suit. Där och då glömmer jag bort att den lilla hungern ruskar om mig och växer sig allt större.....Väl hemma möts jag av en  väldoftande Lasagne och vinet Montecillo Gran Reserva 2003. En smutt inledning på en storartad helg. Men maten och vinet i alla ära vad är en fredag i november utan en fika? Här kommer ett tips på en storartad fika. Nämligen Grännapaj, i väntan på en lång kall Vinter. Som framgår av namnet är det polkagrisar som är inblandade i denna paj. Vill du ha mer inspiration om mat och dryck kan du alltid fördriva några timmar här.

Lasagne, Vinet Montecillo Grand Reserva 2003 och gränna Paj är inte helt dum en novemberkväll i väntan på en lång kall vinter

Grännapaj i väntan på en lång kall vinter.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: