Vin(gligt)

2010-03-09
21:47:43

Jordgubbar om sommaren och på Systembolaget....

Fresita - ett mousserande vin smaksatt med riktiga jordgubbar. Chile kommer vinet från och jordgubbarna som det är smaksatt med från Patagonien.

Många är vi som väntat på våren och idag har solen stått högt över taken och det känns som om vinden har vänt. Samtidigt vittnar mejl i min mejlbox om att någon redan satt fart så att det blir vår och sommar även i år, även om det kändes dystert för bara någon vecka sedan. Ett pressmeddelande i min mejl idag handlar om att det den 24 mars lagom till den allsvenska premiären, ajdå! den är redan den här veckan. Nytt försök: 24 mars lagom till att årets första vettiga wedge slagits någonstans på Öland lanseras det mousserande vinet Fresita från Chile på Systembolaget. Fresita är bidrag från Philipson & Söderberg för att sätta fart på vår/sommaren. Det unika med vinet är att det är smaksatt med riktiga  jordgubbar. Dessutom utlovas att vinet  inte ska innehålla tillsatt socker och inga kemikalier . Låter naturligt gott. Nu återstår att se om Fresita är lika naturligt gott och uppfriskande som det låter. Sägs också att vinet ska innehålla naturligt fruktkött. Känns som jag måste prova detta inom en snar framtid för att lämna mitt personliga omdöme om vinet.

Jordgubbar om sommaren och på Systembolaget men ni får vänta tills den 24 mars. Vinet kommer att kosta 79 kronor. Ett jordgubbsvin för folket?

 

Kommentarer:
#1: Emmy

Låter mycket spännande. De jordgubbsviner som jag hittills smakat har varit så där. Kanske är just det här som behövs, ett mer naturligt vin.

2010-03-13 @ 04:42:51

jag lovar att skriva om min upplevelse av vinet så fort jag smakat det.

2010-03-18 @ 22:02:35
#3: Ida

Drack det idag på en studentskiva å de va himmelskt gottigt!

2010-06-15 @ 22:27:15
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: