Vin(gligt)

2010-06-10
21:04:14

Vinutmaningen för oss som inte kan motstå fotbolls-VM trots att Sverige inte är med...

För varje mål Italien gör under VM ska jag som driver Vin(gligt) provsmaka en ny flaska Amarone...


En månad fylld med fotboll. En månad som kunde stavas fotbollsfest på varenda uteservering i vårt avlånga land om bara vårt landslag hade trollat fotboll. men det gick liksom snett och slog bakut. Nu får vi fotbollsälskare ursäkta oss en lördag i solen för att vi ska titta på Argentina - Nigergia. Jag sållar mig till gruppen fotbollsälskare som vet att jag kommer sitta där och titta på så många matcher det bara går, eftersom jag inte kan motstå fotbolls-VM trots att Sverige inte är med, tur att människor i min absoluta närhet är likadana. Istället för att behöva dö av nervositet över om Sveriges VM-insats skulle blivit en enda uddamålsförlust a´la Italia -90 eller en magiskt guldvaskande fotbollsdröm såsom 94, ska jag nu ägna min tid åt en vinutmaning som blir perfekt för detta fotbolls-VM.

Ni som följt den här bloggen tidigare har vid det här laget kunnat anat en förkärlek till den italienska fotbollen, det har bjudits på kampsång, på hyllningar till Insaghi och Totti, beskrivit mitt eget fotbollslekande a´la FIFA där jag trollar boll i assuriblått, samt utläggningar om att Italien som fotbollsland inte alls är på fallrepet. Så vinutmaningen som kan följas här på bloggen andas inte helt oväntat Italien. Som regerande världsmästare har de lite att leva upp till även om inte så många tippar dem som segrare. Men jag tror att de kommer gå långt i turneringen och göra några oförglömliga mål. Nu till min VM-utmaning...

För varje mål som Italien gör under VM så ska jag avsmaka en ny Amarone. Detta eftersom jag i funderandet kring en kul utmaning gällande Fotbolls-VM och vin insett att jag nog druckit fler olika sorters Malbec från Argentina än jag druckit Amarone från Italien. Nu ska den saken ändras.... går det halvknackigt får jag byta land och vin men det vill mycket till...

Un Estate Italiana - gör Italien många mål under VM så blir det här en dyr sommar. Amarone-sponsor sökes därmed, småler
Kommentarer:
#1: Jadsia

Bra ide!! för varje mål som Mexico gör ska jag ta en tequila shot!!!

2010-06-11 @ 12:55:46
#2: Michan

Som vi längtat, men nu är fredagen äntligen här, med eller utan Sverige.

2010-06-11 @ 13:47:51
#3: Mattias

Ja det känns ju fortfarande djäkligt surt att Sverige missade VM då man blir berövad såna där höjdardagar under sommaren när Sverige spelar och man träffar kompisarna för att se matchen ihop mm. O allt snack före och efter som vi sportälskare gillar dessutom.



Fast det blir förstås jätteroligt ändå med VM och som tur är har jag inspelningsbar digitalbox så att jag kan hinna många matcher. Inte helt lätt annars när man jobbar och ska hämta grabben på dagis mm.



Italien brukar ju vara målsnåla men för din skull hoppas jag de öser in mål så du får dricka mycket gott vin :)

2010-06-11 @ 13:53:53
#4: Anonym

aaah det ska bli så kul med vm :D

2010-06-11 @ 16:20:40
#5: lady

Its great!

Du bör inte vara så orolig, tror att Italien åker ut i gruppspelen!

2010-06-12 @ 00:11:05
#6: Tommy

Mycket trevlig blogg, gillar Amarone-konceptet :-)) Såg för övrigt VM-krönikan från -94 härom kvällen. Oh the memories...

2010-06-12 @ 12:13:59
#7: Anonym

haha schyst rebus :P

2010-06-12 @ 23:05:56
#8: Anna

Man kan ju alltid sitta och heja på Lagerbäck! :)

2010-06-13 @ 15:01:32
#9: Robban

Det är så trist att Sverige inte är med i WM...

2010-06-14 @ 13:37:28
#10: Sofia

Självklart kommer Italien göra många mål ;) Haha skämt o sido :)

2010-06-15 @ 12:58:28
#11: Selloow

Diggar din blogg! :D<3

2010-06-16 @ 16:05:20
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: