Vin(gligt)

2010-06-04
06:24:48

Om glasservisen Orrefors skapat till Daniel och Victiorias bröllop, ja det kungliga bröllopet

Bild från www.orrefors.se

Vaknar påtok för tidigt, datorn står på vilket den sällan annars gör. beslutar mig för att surfar runt för att vagga mig tillbaka in i drömmarnas land. Möts av nyheten av att Orrefors skapat en glasservise till Daniel och Victorias bröllop, ja ni vet det kungliga bröllopet som snart äger rum. Mina tankar när jag ser glasen är...

...Så stilrent, så tidlöst, så klassigt, så nordiskt skralt, så perfekt till ett kungligt bröllop...men ack så färglöst.

Jag menar att det inte är något större fel på glasen, men om Orrefors nu tänkt skapa ett glas som gemene man ska köpa och har tänkt serien bli en storsäljare så undrar jag varför det blev så, färglöst. Kunde det inte blästringen på foten och kupans nedredel åtminstone skimra svagt i gult och blått. För är det inte så att Orrefors i särklass mest populära glas Intermezzo är det av fåtal Orrefors glas som har färg i sig.

Over and Out. Back to Bed...........
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: