Vin(gligt)

2010-01-25
20:27:11

Saknar du Sequillo White 2007?
Om du svarar ja på frågan i rubriken så har Vin(gligt) lösningen på vart du kan få tag på den, eller en rekommendation på vilket vin du ska välja istället.

 

Häromdagen i en tid som bäst kan beskrivas som idétorka utifrån mitt perspektiv som driver den här bloggen, dök det i min mejlbox upp ett intressant mejl med en undring från en bloggläsare. I mejlet framgick det att avsaknaden av Sequillo white 2007 på Systembolaget var stor, då frågan var huruvida det gick  att få tag på vinet och om det fanns något vin att dricka istället.

Efter lite efterforskning och utnyttjandet av livlinan "ring en vän" fick jag nys om att Sequillo 2007 fortfarande går att få tag på genom www.finewine.se.

Bakom Sequillo står Sydafrikanska Sadie Family Wines,  vars viner importeras till vårt avlånga land av Vinobele Wine Agency. Nu har ryktet spridit sig att toppvinet Palladius från Sadia Family Wines med liknande karaktär som Sequilla kommer att lanseras på Systembolaget nu i februari.

Så här skrev jag på bloggen för ca 1 år sedan om Sequillo white 2007. "Sequillo white är en druvblanding ihopkomponerad av chenin blanc, grenache blanc, roussanne och viognier. Smaken är frisk med en aptitretande fruktsmak med inslag av annanas, och citrus, som med en mild fatkarakter mynnar ut i en elegant och lång eftersmak."
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: