Vin(gligt)

2010-01-16
13:10:57

En lördag fylld med små äventyr och Château Kefraya till Lammfärsbiffar med tzatziki
Jens Lapidus, Aldrig fucka upp,Château Kefraya, Lammfärsbiffar, vin, Varvsholmen Kalmar, tv-soffan, skidskytte, tv-soffan, Semla, Kaffe, Baronen
Jag vaknar av en ekande tystnad vid 08.00. Kanske något tidigt för en lördagsmorgon, men jag vill inte sova bort min ungdom. Slår på P3 och P3-guldnominerade fyller lägenheten i ett Kalmar som dagen till ära ler uppvaknande under ett grått molntäcke, hoppas solen skiner igenom. Innan frukost och dagen på riktigt skakat av sig sömngruset ligger jag i badet djupt försjunken i Jens Lapidius "Fucka Aldrig upp", ja efterföljaren till filmaktuella Snabba Cash. Runt 9-tiden lämnar jag Stockholm noir, Hallunda centrum, en lyxkåk på smådalarö för att fånga denna lördag med hov. Allt sedan dess har jag hunnit med att se på skidor, städa, diska, vandrat runt kvarnholmen och köpt hem alla ingredienser till kvällens stundande middag. På menyn står "Lammfärsbiffar med tzatziki" efter ett recept som bäst återfinns här. Till denna på pappret utsökta rätt har jag enväldigt beslutat att ett vin från Libanon ska drickas. Trots motstånd har jag lyckats övertyga resterande middagsgäster att  Château Kefraya är vinet för dagen.

Nu är det dags att litterärt ta sig tillbaka till Hallunda eller vart det än bär av i upplösningen av "Aldrig fucka upp" . Ett måste att bli färdig innan skidskyttet en viktig hålltid i dagens schema innan resten av dagens äventyr stundar. Så till soffan med kaffe och semla för att njuta av livet. En bra start på en briljant lördag...

PS. Måste även ta mig an designen på min vinkurs som snart lanseras...

 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: