Vin(gligt)

2010-02-19
20:43:33

Bönchips från Öland...

Öländska Bönchips. Herre hör min bön,småler. Bönchips, Kalla, Foppa och bönchips. Kan det bli annat än guld???

Jag pulsar fram i snön, liksom kämpar för att ta mig till affären, där jag ska köpa något gott till fredagens OS-sändningar. Efter ett träningspass så är sötsuget enormt ja lika stort som guldsuget är för Kalla en kväll som denna. Väl i butiken hör jag en röst som säger att det var länge sedan du köpte hem chips. Framför hyllmeter med olika sorter av chips så är det en som lyser starkast och känns intressantast, nämligen Öländska Bönchips. Chips från byn Källingemöre utanför Köpingsvik på Öland där Wahlquist Mat huserar. Chipsen ser både nyttiga och goda ut, vilket nog är unikt för chips eftersom de endast brukar se goda ut.

 

Nöjd med mitt chipsinköp så går det lättare att pulsa hemåt i snön. Nu väntar en god middag, de inköpta chipsen och en spännande OS-sändning. Kalla, Foppa och bönchips, Kan det bli annat än guld?

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: