Vin(gligt)

2009-09-19
09:17:26

Om morgonstund....med Jamie T och Winnerbäck som bakgrundsmusik
Jamie T & Winnerbäck hjälpte mig att leva upp till devisen, Morgonstund har guld i mun

Vaknar tidigt, vardagsrytmsförstörd. Ögon som tänds redan klockan 6. Rader av tappra försök för att somna om. Uppgivenhet. Solen brakar in genom persiennerna. Jag "spotifyerar" mig i hopp om att musik kan återerövra ett VIP till drömmarnas teater. Omvänd effekt. Klarvaken. Rummet fylls av det ljud som uppstår då Jamie T och Lars Winnerbäck lägger ett pussel. Fullkomligt storslaget. Briljantpop. Winnerbäck levererar ett par sagor om ett rödvinsbrustet hjärtas sargade själ på ett sätt som så många gånger förr fått mig på fall. Denna gång låter det som om Coldplay och the killers jammat med herr Winnerbäck på Hjärtats bar. Bitterljuvt. Jamie T tar vid och lägger en bit i pusslet, mer svårplacerat än Winnerbäcks rödvinspoesi modell briljant. Samma känslor olika uttryck. Jamie T är som en blixtvisit i London. Rumberat, kreativt, galet och intrycken packas på en i oändlighet. Det är rock,pop och hiphop och ordkavalkader. Intensivt. Tanken att äntra sängen igen är som bortblåst. Till Jamie T är det stört omöjligt att stå, sitta eller ligga still. Jamie T är galet bra och med låtar såsom "Hocus Pocus" och "Earth Wind and Fire" så gör det inte att jag blivit rånad på ett par timmars sängfördriv under morgonen. Lägg där till Winnerbäcks "Ett sällsynt exemplar, "Köpenhamn och överallt" samt "Du min vän i livet", för att nämna någon så är morgonen fulländad.

Nu undrar ni nog vad jag äter till frukost.

Jag äter precis det jag gör alla andra vanliga dagar, det serveras havregrynsgröt med sylt köpt i Bläsinge på Öland. Tallriken med gröt i mjölk är morgonen till ära helt dränkt av solsken. Till detta dricker jag slånbärssaft varvat med några munnar espresso....

Havregrynsgröt, Winnerbäck, Jamie T och Jag


Nu är det dags att börja leva livet den här lördagen.....
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: