Vin(gligt)

2009-09-05
10:31:20

Montt Mardié och låten Paraply
Mognadsprossess pågår, hela livet antar jag och igår var det dags att göra framsteg. Detta eftersom jag för första gången i mitt liv utifrån en allt för dyster väderprognos i samspråk med mina vänner valt att flytta en aktivitet från en dag till en annan. Vi skulle spelat golf idag, men då vi tog våra förnuft tillfånga efter moget resonemang är golfrundan flyttad till imorgon morgon. Detta då det inte finns något så trist som att behöva avbryta något mitt i pga. hällregn. Ändå har det dröjt 30 år av våra liv och flera timmar sammanlagt under ett träd då vi utbrustit i ett "titta nu ljusnar det" för att komma till insikten att ej boka golfrunda på lördag om det sägs regna då och prognosen skriker ut sol på söndag. En dag som denna då regnet sägs komma till Kalmar klockan 12.30 så finns det inte en bättre passande låt för dagen...en cover på svenska av låten Umbrella framförd av Montt Maridié...

Montt Mardié - Paraply

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: