Vin(gligt)

2009-09-20
15:14:43

Det sparkas boll i Manchester....

Solen ler över Kalmar och merparten av de jag känner i stan har parkerat sig vid havet på filt, i en solstol, med en bok, en fikakorg och bara är. Själv skyndade jag mig hem från just en sådan filt,. Jag bytte en vy vacker som ett vykort med kalmarslott, sundet och öland som motiv mot 90 minuter i tv-soffan. En tv-soffa som förvandlats till drömmarnas teater. Old Trafford. Skönt att fantasin är kvar i min 30-åriga kropp. Manchesterderby United mot City.

Jag sitter bänkad med vanliga söndagsfotbollsglassen och kaffe. Men det är nog så att det är i Trekanten som de stora United fånarna finns idag. Tycker mig nämligen höra ett avlägset vrål när  Roony gör 1-0 som bara måste komma från "the Hink-familly" i Trekanten. Både dam och herrn i huset avgudar United. Min gode vän Hinken har bytt stad mot villaförort. I samma stund som glädjen ekar bort kvitterar City och Barry. Då tror jag det är mer negativa tongångar över världen i vartfall i trekanten och i min tv-soffa....

 

Nu är det dags att återgå till bollsparkandet på Old Trafford. Hmm såhär i efterhand borde man varit på Fredriksskans men jag har lovat mig själv att inte gå på fotboll där innan det byggs en ny arena om inte det är en måste se match. Kanske gör mitt svek att det går mindre bra för KFF mot Örebro i eftermiddag. Ja den som lever får se.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: