Vin(gligt)

2009-09-20
19:28:40

Årets första julbord...
Årets första julbord. Skinka, rödbetssallad, prinskorv, Jeanssons i slutet av september

Förra veckan dök inbjudan till årets första julbord upp. Torsdagen den 24 september runt lunchtid på Stallmästaregården i Bellmansrummet. Det är det här som är fördelen med att vara vinbloggare. Det dimper ned lite roliga inbjudningar. Nackdelan är att 99.1% av allt som dimper ned i mejlboxen händer en vardag i vår kungliga huvudstad. Nackdel om man liksom jag skriver bloggen från Kalmar på fritiden vid sidan om ett heltidsjobb som inte har med vin att göra och långt ifrån Stockholm. Denna gång är det MS&L som bjuder in för importören Arcus räkning. Det bjuds på klassisk julmat, glögg och snaps. Dryckerna som står i fokus är Linie Aquavit, Gilde julaquavit samt vit Herrgårdsglögg

Strax efter jullunchen senare samma dag hade jag kunnat bege mig till Kungsträdgården där Dufvenkrooks låter pressen smutta deras glöggsortiment. Dufvenkrooks har till julen 09 tagit fram två på pappret riktigt spännande glöggsorter till starkvinssotimentet och för lättglöggssortimentet. Amore vanilj, en starkvinsglögg som lanseras på Systembolaget. Glöggen har gjorts om något. Nytt hemligt recept förståss: lite mindre vanilj, lite mindre socker, helt enkelt mer elegant. I dagligvaruhandeln hittar vi den andra nyheten – en lättglögg med smak av Chilli/Choklad.

Jag tackar det ödmjukaste för inbjudan. Hade varit trevligt att gå och dansa in julen så pass tidigt som nu på torsdag, och ta del av spännande dryckestips inför julen - 09. Men jag kan inte vara på två ställen samtidigt. Vardagen väntar i Kalmar och Emmaboda där jag jobbar. Lösningen att kunna rapportera från dessa intressanta evenemang i Stockholm hade varit att anlita någon som i ren välgörenhet rapporterar genom ett kul blogg inlägg på Vin(gligt) och som belöning får tillträde till dessa trevliga inbjudningar. Aja kanske en önskedröm., men sådana blir också verklighet om man sätter fart.. Så om du känner någon som är den jag söker hör av dig...

Jag får helt enkelt ordna en egen tidig julaktivitet här i Kalmar med lite goa vänner för att inte halka för långt efter i jakten på roliga dryckesupplevelser. 

Drick i måttliga mängder!!!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: