Vin(gligt)

2009-03-10
22:38:04

Villa Puccini
Villa Puccini, Toscana, Italien, fruktigt och smakrikt rött vin

Villa Puccini. Ett helt oplanerat besök på Systembolaget  är boven i dramat för detta tämligen slumpmässigta köp. Mina vänner som ska skjutsa mig hem  efter jobbet ska göra några inköp i alkoholväg  efter jobbet under fredagen som varit. Jag hänger på och när rastlösheten växter till storleken XXL i väntan på att de ska göra sina val av öl och alkoholfria viner, så börjar jag studera vinerna på halvflaska som figurerar hos Systembolaget Kvarnholmen Kalmar. Helt utan nogare eftertanke väljer jag ett vin från Toscana och Italien. Villa Puccini ett vin på druvorna Sangiovese och Merlot som kostar 47 kronor på halvflaska och 83 kronor för helflaska. Vinet är tämligen billigt och eftersom jag hellre lägger lite extra för att säkra upp kvalitén så hyster jag ingen större förhoppning på detta vin. Väl hemma till potatisgratäng och kyckling så får jag släppa allt var förutfattade meningar heter, då jag är beredd att hylla vinet till skyarna om man lägger stor vikt vid prisvärdhet. Tänka sig att man för enbart 83 kronor i vårt avlånga land som anses dyrt i sammanhangen kan få ett vin som med sina kryddighet och toner av lakrits, hallon och vanilj känns som godis för själen. Ett riktigt gott vin för en casual fredag....
Kommentar:
#1: per

har inte intagit mat med VP (än) - sitter o provar ett par halvflaskor fr toscana i skrivande stund, letade lite på nätet o hittade din blogg - men visst är det ett tämligen prisvärt vin :)

2010-05-02 @ 18:21:35
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: