Vin(gligt)

2009-12-21
00:17:49

Black rocket porter - En lysande stjärna på min ölhimmel....


Frostbiten, kylan förstelnade mig bit för bit då jag klev av bussen från stan och rörde mig genom ett vinterland, som påminner om Narnia med ett undantag att det knappast finns skateboardramper i Narnia. Det knastrade under mina fötter när jag lade gångstigsmeter av puder bakom mig påväg  till Hikko och Kikko och deras resident något utanför Kalmar. Det är dags för samkväm såsom det sett ut sedan urminnes tider eller ivartfall sedan vi lärde känna varandra på det som idag går under namnet Linnéuniversitet. Mat, Kaffe, en påse blandat eller rättare sagt 5 öl av en sort vi aldrig druckit förut, något avsnitt Family Guy och Fifa är kvällens melodi.  Varför ändra ett fungerande koncept. Denna kväll är det följande öl som dricks;Underlig Jul, Landsortslager, Zeitgeist, Black Rocket Porter, Kalas Jul samt en Amerikansk veteöl som jag glömt namnet på.

Kvällens starkast lysaste stjärna är helt klart den svenska portern Black Rocket Porter. En briljant öl i mina ögon. Får mig att något klyschigt nynna på en COLD PORTER-sång....

Öl har blivit betydligt mer intressant att köpa den senare tiden ivartfall för oss som dricker för att det är gott och inte för att tävla om vem som kan dricka mest en lördagskväll. Att öl blivit intressant är att det dyker upp nya aktörer och sorter på ölhimmelen som annammat marknadsföringens konster i modern tappning. Storytelling har hamnat i fokus för att skapa värde åt sitt varumärke, såväl som design. Vidare känns det som om det dyker upp allt mer ale och porter öl som smakar lite och inte bara slinker ned i syftet att bli plakat.

Dricker hellre gott istället för hutlöst mycket och gör kvällen till ett minne...
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: