Vin(gligt)

2009-04-04
07:46:12

Vinskola för morgonpigga....


Lördag klocka 07.00. Kan inte somna om. Är du liksom jag för dagen morgonpigg. Ja ta då tillfälle att lär dig mer om vin genom att se klippet ovan från YouTube. Ett klipp om hur man provar vin. Ulf Sjödin, Master of Wine, går igenom en vinprovning steg för steg och vad man bör tänka på för att få en lyckad provning. Enligt Sjödin så är det enda som behövs utöver vin, en bra ljus lokal och ett bra glas för att prova vin.  Han missar helt det sociala, Att man lär sig så mycket mer och har så mycket roligare om provningen annordnas med de bästa av vänner. I utbytet av tankar och erfarenheter med andra utvecklas man. Ensam är inte stark, men det kanske är för självklart. Nåväl  Bakom filmerna ligger vinhuset Raimat.

Kanske borde man tagit sig an och spelat in något själv. Men så mycket tid denna morgon har jag inte. Nu är det dags att fokusera på frukosten, vädret i Kalmar är som vanligt i dessa dagar helt otroligt. Kanske kommer det en dag då jag börjar använda videoinspelningar själv för att utrycka mig.

Ha en galant morgon och solig dag.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: