Vin(gligt)

2009-04-28
00:01:51

Kalmar FF + Adriano = Ännu ett förljuget inlägg om fotboll på Vin(gligt)
Vinbloggaren på Dagens Vin skriver att Vin(gligt) är en bra blogg som dock vinglar lite för mycket utanför ämnet ibland. Jag tackar å det ödmjukaste. Det här är dock ett av de inlägg då den här bloggen vinglar till och lämnar vinet för en kort sekund. Detta då det är tämligen omöjligt att blunda för att Kalmar FF tillika mitt favoritlag i Allsvenskan håller på att taffla till det. Det som för bara några månader sedan togs för självklart, att trycka in bollen bakom valfri allsvensk målvakt, lyser med sin frånvaro. Sedan vinsten mot IFK i Supercupen målas det bara sporadiska fläckar av sambafotboll av Kalmar FF. Sjävlförtroendet för att bjuda in  till målkalas är som bortblåst. Vad som behövs är en Inzaghiliknande målskytt som aldrig sviker. Kankse dags att värva en brasse som fick målskyttet redan med mordersmjölken. Adriano är ju klubblös....borde kanske börja en insamling här och nu, småler

You may say I´m a dreamer but I´m not the only one.
Kommentarer:
#1: Hanna

Inte för att jag är något fotbollsfan men jag tycker att man ska ha tillåtelse att vingla utanför ämnet. (eller är det bara för att jag själv lyckades vara en vinblogg i ungefär tre inlägg innan jag tröttnade...)

2009-04-28 @ 20:08:20
#2: Thomas

För att strö mer salt i såren: Son norrlänning gläds jag förstås åt att Sundsvall slog ut Kalmar i Cupen.



Fotboll är inte bara en fråga om liv och död. Det är mycket viktigare än så, sa någon tänkare ironiskt (?). Detsamma kan ju sägas om vin ...

2009-04-29 @ 10:20:31
#3: Mikael

Precis. Att Sundsvall slog ut Kalmar i Cupen var nog inget annat än en taktisk grej från Nannes sida. Nu kan de fokusera på ligan och börja vinna.

2009-04-29 @ 16:45:25
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: