Vin(gligt)

2009-04-02
21:15:05

Glassig ask - pinnglass DeLuxe
Glassig ask - Pinnglass Deluxe

På vägen hem från jobbet infinner sig en spontan glassfest för att fira att tåget tar mig till Kalmar enligt tidtabell. Jag  satsar stort och väljer pinnglass DeLuxe modell Magnum Temtaion Caramel and Almond för 23 kronor. I ett solstänkt kalmar känns den här glassen  riktigt smarrig och som ett kungarike för en kram. Dock är jag lite skeptisk till mitt dårskap att spendera 23 kronor på en simpel pinnglass eftersom det känns mer som att solen, omgivningen och leendet på min promenadpartner gör glassen.  Men vad gör det för nu är det vår och luften bor i mina steg. Magnum i lyxig flärd är god men inte 23 kronor god. Så nästa gång jag är glasssugen och vill betala lite mer så väljer jag hellre en bananasplitt på ett fik vid havet eller en kulglass i våffla. Detta då det ger mer glass för pengarna och utrymme för ett mer kreativt skapande för egen del. Nu har jag i vartfall köpt den glassiga asken och njutit av pinnglass DeLuxe.

Från en glassberoende som precis startat sitt pinnglassfrosseri....
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: