Vin(gligt)

2008-11-01
13:50:55

Playboy och vin....
Vin(gligt) har tidigare varit inne på att det pratas lite om Image,varumärkesidentitet och varumärkesbyggande när det gäller vin. Nu är vi inne och nosar på marknadsföringsbegreppen igen. Denna gången gäller det inte hur vinproducenter går till väga för att bygga sina varumärken i kampen om konsumenterna utan hur ej vinrelaterat företag använder vinet i sin kommunikationsansats för att stärka sin image.Ett smart drag om man vill föra över lite av de positiva bilder vin står för på sina egna produkter. Playboy Enterprise lanserar en rad med månadsviner. På vinettiketterna stoltserar olika versioner av  tidningens omtalade omslag från 70- talet. Ja ni läste rätt, det är det klassiska herrmagasinet som nu "goes wine". Playboy har fått tolv välkända vinhus att ställa upp med sina prestige vin och bland vinerna finns enligt WOW NEWS bland andra Janzen Napa Valley Cabernet Sauvignon, Robert Craig Mount Veeder Cabernet Sauvignon, Tenuta Sette Ponti Oreno och Cirsion från Bodegas Roda. Antar att Playboy med vinlanseringen vill tillskriva sig ett mer sofistikerat rykte och förmodligen lyckas de.........

Blev ni nyfikna på vinerna gå in på http://www.playboywines.com/catalog/site_index.php och läs mer.

Bild lånad från Playboy Wine Collection





 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: