Vin(gligt)

2008-11-02
12:45:36

I mina drömmars vinställ.....
Medan en fotbollsentusiast drömmer om äga ett fotbollslag med Kaká och Zlatan i startelvan drömmer jag om att vinstället som hänger på väggen mot köket i lägenheten i Kalmar, någon gång ska innehålla flaskor såsom:
  • Château Haut-Brion 1985 vilken kostar 5000 kronor på systembolaget
  • Amarone della Valpolicella Vigneto di Monte Lodoletta 2002 vilken går loss för 2228 kronor.
  • Romanée-Conti Grand Cru 2005 som kostar verklighetsflyktsmässiga 27 500 kronor och börjar säljas nu i November på Systembolaget
 

Så länge drömmen inte slagit in så hävdar jag att jag hellre dricker en Alamos Malbec tillsammans än en Romanée-Conti Grand Cru 2005 ensam även om det skiljer ofattbara 27411 kronor vinerna emellan......
Snart dags för KFF att avgöra fotbollsallsvenskan, har jag nämnt att jag även är fotbollsentusiast.....
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: