Vin(gligt)

2008-12-02
22:33:00

Vino Nobile di Montepulciano 2005 veckans vin och funderingar kring drömjulklappen















Enligt Dagens Industri Weekend så har jag kommit över ett riktigt fynd.
Det var lite därför jag köpte flaskan Vino Nobile di Montepulciano 2005. Vinet är Italienskt och tillverkas av Poliziano i Montepulciano som ligger några mil söder om Florens i Toscana. Det är ett rött fylligt vin bestående av 85% sangiovese15% merlot, canaiolo nero och colorin. Jag har inte hunnit smaka vinet ännu men beskrivningen av det på Systembolaget vittnar om att jag gjort ett fynd för mina 175 kronor. Detta då det sägs att vinet ska stoltsera med en kryddig smak med framfusiga inslag av körsbär och mörk choklad. Givetvis så ska jag skaffa mig en egen uppfattning...

Funderingar kring drömjulklappen 2008. Jag har lite fundereringar om jag ska önska mig ett vin av rang i julklapp för lagring, men det känns lite förutsägbart. Under en diskussion kring årets julklappsdröm under gårdagen föddes en annorlunda önskning. Annika Norlin , ja damen bakom Säkert och Hello Saferide ljöd ur mina högtalare i en oförglömlig version på svenska av Robyns låt With Every Heartbeat tillsammans med Anna Järvinen. Plötsligt slog det mig att en akustisk konsert av det lilla formatet i mitt eget vardagsrum med Annika Norlin skulle vara min drömjulklapp 2008. Så snälla tomten jag har tänkt äta ett ton pepparkakor nu i December för att framstå som tillräckligt snäll för att förtjäna denna julklapp, småler......



Annika Norlin & Anna Järvinen framför en oförglömlig version på svenska av
Robyns hit With every hearbeat..
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: