Vin(gligt)

2008-12-02
21:29:08

Tandläkarväder, finanskris - Räddningen! Ett budgetvin som förpackas i sommarskrud?
Tandläkarväder regerar. Hela dagen har varit insvept i en grådimmig massa som påminner om klet vanligt förekommande för att hänga upp teckningar i ett klassrum nära dig på 90-talet. Dimma. Det är sådant här väder som tillsammans med täta skurar av finanskris och nyheter om varsel som fungerar som grogrund för pessimistiska själar, vilket det figurerar allt för många av i vår samtid. I min beslutsamhet att inte falla offer för det negativa utan hålla blicken kvar i skyn försöker jag hitta ljusglimtar i vardagen. Kanske är det individer med samma beslutsamhet  omatt hålla blickan högt som lagom till jul lanserat en ny glassbutik i köpcentrumet Baronen i Kalmar. För visst blir man glad av glass även såhär i jultider!!!

Med glassen ifrån Baronen kvar på näthinnan får jag stänk av sommarsol då jag i jakt på den här veckans vin ser ett bag-in-box vin som förpackas i sommarskrud. Vinet jag syftar på är Beaujolais George Duboeuf, ett vin som inte sticker ut rent smakmässigt, utan är av vad jag definierer som pratvins karaktäristisk stil. Men marknadsförarna bakom varumärket har lyckats skapa en identitet som sticker ut i det annars så traditionella. Jag  får helt klart en flashback  när jag ser boxen som luktar sommarkväll vid havet, det grillas och sjungs allsång med bla. Winnerbäck i repertoaren.  En kväll då ett pratvin gör sig som bäst.........


Beaujolais George Duboeuf från mässan Det Goda Köket.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: