Vin(gligt)

2007-12-19
22:31:41

Usch vad jag Lidl med Ica... och Netto bara ler vad är hemligheten....
Läste på Resumé att Ica-stig fördubblat trafiken till Icas hemsida, kanske kommer det att hjälpa till för att återigen bygga upp sitt förtroende som nu tycks befinna sig på samma låga nivå som för Skandia. Själv har jag svårt att smälta köttfärsskandalen då ica för mig alltid varit ett inprint i min hjärna som en butik med förstklassiga råvaror. Men nu när näraproducerade produkter blir allt viktigare samtidigt som konsumenten blivit mer krävande i denna du-är-vad-du-äter hetts har Ica lyckats svärta ned sin image rejält. Min fråga är om det rent ut av går att rädda en såpass nedsvärtad image med en halvtöntig reklam?

Faktum är att ica redan innan köttfärsskandalen börjat tappa i förtroende med varumärken som skriker ut storskalighet, billighet och unken kvalitetskänsla vilket gjort att de närproducerade alternativen fått allt mindre plats i hyllorna. På senare tid har i vartfall jag lagt märke till att Lidl och Netto som fått kritik i många fall kan ha mer lokala alternativ av förstklassiga råvaror. Nu vill jag ha samma hårda kvalitetstämpel som det är på vin....................Låter tystnaden tala

Vin(gligt)
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: