Vin(gligt)

2007-04-04
09:32:17

Kaffe, kaffe, kaffe, kaffe,kaffe...
One more cup of coffee for the road,
One more cup of coffee 'fore I go


Citat; Bob Dylan ur låten One More Cup of Coffee, även framförd av White Stripes på senare tid.

Dagen började tidigt med den så behövliga koppen med kaffe i en för den oinvigde överdimensionerad kopp, sedan har dagen fortlöppt med två kopparkaffe på förmiddagen. Att säga hur dagens fortsatta kaffekonsumtion kommer att se ut är riktigt svårt att förutspå, men utgår jag ifrån att jag fortsätter dagen med att dricka kaffe i samma takt som igår så kommer jag under eftermiddagen dricka två koppar kaffe, för att sedan under kvällen kanske dricka minst två koppar. Herregud på en dag blir det kanske sju koppar kaffe, men men det är ju så gott juoch detta är ett extremfall med några koppar över normal nivå. En kollega till mig lade igår fram att jag överkonsumerade kaffe, varför jag blev lite nyfiken och började utforska olika sidor på nätet om jag ligger i riskzonen och hittade en sida vid namn Svensk Kaffeinformation. Där framgår det att det inte finns någon definierad gräns för "överkonsumtion" av kaffe. Däremot är det fråga om överkonsumtion, om man inte mår bra av sitt kaffe. De fortsätter sitt svar med att de inte kan se några väsentliga nackdelar med kaffe tycker vi inte att det finns. Skönt då är det bara att fortsätta att i samma stil som nu umgås med sina kollegor och vänner över en kopp kaffe...
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: