Vin(gligt)

2007-04-21
00:18:26

En snabb summering av en fredagskväll...
Så var en introt till ännu en helg över för den här gången, en fredagskväll knuffas bort från scenen och strålkastarljuset faller på lördag. Fredagen har varit riktigt lugn efter som jag imorgon skall ta hurtiga rutten tidigt till Öland för att spela golf. Om jag ändock skall ta och sönder analysera fredagskvällen är den fyllld av spontana möten, tv, musik och vin till maten. Här följer en snabb resume med vad jag hade på mig, vad jag såg på tv, vilken musik jag lyssnat på och vilket vin jag drack till maten....

Mode för dagen...
image126

Jeans från Cheap monday
T-shirt: Matinique
Kofta: H&M

Middag....
Rostbiff och potatissallad.

Vin....
Rapitala Piano Maltese Nero d'Avola för 77 kronor på Systembolaget. Vinet är producerat av Tenute Rapitalà. Vint ser dagens ljus på Sicilien. Ett italienskt vin framställt på 100% Nero d'Avola. Vinet har en ungdomlig smak med förföriska toner av mörka bär, lakrits och vanilj. Hur smutt som helst till Rostbiff och potatissallad. Ett mer fördjupat omdömme följer inom kort

Tv tittande...
Kvällen fortlöpte med litte tittande på gamla avsnitt från en i mina ögon sett allra bästa serie, nämligen Twin Peaks. fortfarande hur bra som helst efter alla dessa år och vilket soundtrack sedan....Har ni liksom jag inte fått nog av denna serie ja gå till Twin Peaks - Kuriosa

Musiken...
Ni som hängt med här på bloggen har sett att Eldkvarn dykt upp i en rad inlägg. Eldkvarns skiva har tonat ut från min stereo ett tag även ikväll. Men den har haft hård konkurrens från Säkert, The Shins,  The Mary Onettes ,  Sahara Hotnights, Belle and Sebastian, Bob Dylan och Regina Specotor som i skrivandets stund stämmer in i skönsång i låten Us. Hmm El Perro Del Mar har också spelats under kvällen...

Vilka jag delade denna trevliga kväll med kvällen med håller jag för mig själv....

Sov gott

Vin(gligt)


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: