Vin(gligt)

2007-04-05
00:19:33

Det är SÄKERT jag kan inte slita mig
image67
Annika Norlin Säkert Foto av Sandra Löv.

Har nått ett stadium i mitt liv då musiken som ljuder i mina öron flera gånger varje dag är signerad Annika Norlin. Ni vet tjejen bakom Hello Saferide och säkert. Nu är det Säkert som gäller och jag kan liksom inte slita mig från Annikas svenskpop som om man nu måste jämnföra projektet med någonting annat har en liten dragning åt Lasse lindh och Jakob Hellman. Sköna inte-rakt-på-sak-texter som uttrycker stor persolighet. Nu har även låten Vi kommer att dö samtidigt, första singeln med Säkert, dykt upp i engelsk version på Myspace då framförd av The animal five. En riktigt bra och kul version som jag dessutom hörde på P3 idag. Musik som gör vinet godare. I låten Sanningsdan kommer dessutom vinet in.

Hej du försvann en dag gammla vän
Du fick en kille och ringde aldrig igen
Förutom när han jobbar då kan det va fint
Att ha middag bara tjejer dricka vin
Prata om hur jobbigt det är och så,
när två Hydman Vallien-glas går sönder på sommarstället
Åååh!
Vi går ner på stan

Vin(gligt)

Mikael Harmander
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: