Vin(gligt)

2010-02-10
22:24:12

På tjejfest med ett 61 kronors vin....

Montepulciano d'Abruzzo  Bianchi  ett vinernas

Nynnar av någon olustig anledning på Nirvanaklassikern "Come as you are" när jag beger mig ut i snålblåst. Det är dags för fest, en fest som visar sig bestå av mig och sex damer. Verkar som om alla andra killarna fallit offer för taktikröstning a´la Robinsson, vad vet jag de lyser i vartfall med sin frånvaro. På TV fortlöper Melodifestivalen utan att lyfta, så det försvinner bort i festens sorl. Blir rätt intressanta diskussioner när en  av damerna visar sig vara guldsmed och de andra är mer än trevliga. När Spotify dras igång blir det jag som kille som får dra mitt strå till stacken och leka DJ. Johnossi och låten Whats the point sätter ribban för kvällen...

Till chipsen av smak havsalt dricker jag ett Italienskt 61 kronors vin.  Nämligen Montepulciano d'Abruzzo Bianchi, ett vin som verkligen visar att även ett billigt vin är att räkna med. Jag utser vinet till ett vinernas Cheap Monday med följande motivering. Cheap Monday jeans kostar 400 kronor men ser ut att kosta mer än det dubbla, samma gäller för Montepulciano d´Abruzzo Bianchi. Vinet kostar 61 kronor men jag skulle inte blivit besviken på vinet om jag betalat 170 kronor för det. Vinet är briljant en kväll som denna med sin fruktiga smak som ter sig något örtig men får dig på fall med toner av björnbär och Lakrits.

En summering av kvällen vittnar om att förfesten var i särklass bäst.....

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: