Vin(gligt)

2010-02-12
06:43:19

Försent att bli rockstjärna?

What's the story morning glory? Huvudstupa sidoläge, när Iphonen ger ifrån sig ett läte så klippar stjärnstoffet och drömalster fortfarande igen mina ögonlock. Påtok för tidigt börjar jag dagen. Tanken slår mig: är det försent att bli rockstjärna?

För jag innbillar mig att man som rockstjärna inte behöver masa sig upp förrän klockan 10 och inte blir det som nu havregrynsgröt till frukost utan baguette modell lyx och en latte på stan. sedan sitter man hela dagen på samma fik och försöker skriva en hit. På kvällen ställer man sig på en scen och utan att ens behöva röra ett finger skrålar publiken ens namn i en enda lång hyllningsförklaring. Titta bara på Lars Winnerbäck. Hur svårt är det att leva då. Ingen sur kund som ringer och klaga, ingen leverans som är försenad. Bara jag mot världen med en gitarr.

Jag ser gitarren i butiken
Symbolen för att skolka
Sagan om ett uppror
Drömmen om en högre höjd
Ett sjörövarskepp
som blåser rätt in i Los Angeles
Och stjärnorna som glittrar
Och ingen jävel når mig
nånsin mera


Sedan nu när OS går på natten kan man lämna en sen efterfest med gott samvete för att gå hem att kolla på hockeyn, skidorna och i värsta fall curlingen om medelajbrist råder. Behöver ju ivart fall inte kliva upp innan klockan 10.00. Elller jo kanske en morgon någongång för att besöka P3s morgonopass eller kanske morgon Tv.
Tänk om livet vore lika smutt....Är det försent att bli rockstjärna?


Kommentar:
#1: Alexandra

det är aldrig försent för något, är det något du verkligen vill bli, Go for it :D

2010-02-20 @ 15:27:52
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: