Vin(gligt)

2010-02-28
18:41:38

Château Prat-Majou-Gay Vieilles Vignes - ett gott vin för en billig slant...

Château Prat-Majou-Gay Vieilles Vignes

Solen värmer och väcker ett Kalmar som fram tills nu tycks försovit sig under ett gigantiskt och fluffigt snötäcke  i väntan på vår. Snötäcket har i den gassande solen sparkats bort sakta men säkert och det är dags att skrika för nu är det vår.

 

Meningen var att jag denna helg skulle njuta av Kycklingburgare i pitabröd. Enligt ett recept från  Middagskorgen som jag tänkt följa till punkt och pricka, Men tiden blev knapp så pitabrödet fick vänta.  Till denna utsökta rätt unnar jag mig lite vardagslyx i form av Château Prat-Majou-Gay Vieilles Vignes. Château Prat är ett franskt vin framställt av syrah, carignan och mourvèdre som kostar 74 kronor på Systembolaget. Rött till färgen stoltserar det här vinet med en kryddig doft i vilken uppiggande inslag såsom hallon och kryddor.I smaken briljerar peppriga och kryddiga toner av lagerblad samt förföriska toner av hallon och lakrits.

Nu ska de svenska skidåkarna återigen kriga till sig medaljer, hoppas det går vägen...

Kommentarer:

Håler med om att Prat-Majou-Gay är ett av de bättre och mer personliga vinerna i de lägre prisklasserna. Får ofta agera "slabbevin" här hemma.

Dessutom kostar det faktiskt bara 74 kronor.

2010-02-28 @ 19:20:37

Du har rätt 74 kronor kostar det bara. Skönt att höra att fler delar min uppfattning om Prat-Majou-Gay

2010-02-28 @ 19:25:59
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: