Vin(gligt)

2010-04-16
23:02:24

Guitar hero - the Orrefors Kosta Boda style

Gitarrer i glas signerade Kjell Engman, Orrefors Kosta Boda på Ekerum Konsthall. Väcker rockstjärnedrömmarna till liv...

Våren öppnar sina dörrar och operation vårstädning av stugan på Ekerum Öland har startat. Trots att turistsäsongen inte riktigt gjort entré på Öland så häpnads jag av allt liv och rörelse. Det doftar vår och äventyren väntar runt knuten på stugan kanske två stenkast från havet. Nyfikenheten får mig att glömma vårstädningen lite väl länge. Jag beger mig upp till Ekerum Golf Resort efter ett uppslag om vernissage med Kjell Engman, glaskonstnären och Ron Wood, konstnär och basist i självaste Rolling Stones. Väl där börjar jag att nynna på en gammal slagdänga, nämligen Bandstarter med Brainpool, föga rockstar-mässigt men ack så rumberat. Bandstarter är en bortglömd briljantpoplåt. Att jag halvhögt sjunger I thing I gonna start a band beror på att rockstjärnedrömmarna väcks till liv där jag vandrar bland kjell Engmans alla gitarrer i glas, den ena mer imponerande än den andra.  Plötsligt vill jag inget annat än att greppa tag i en av gitarrerna som kostar en halv förmögenhet och ge ifrån ett glasklart gitarriff.... Jag känner mig där och då som en äkta Guitar Hero.


Who in earth do you think you are a rockstar but ofcourse you are. När jag kliver ut i vårsolen falnar drömmarna om att leva ett rockstjärne liv, för så cool är det nog inte som det låter. Någongång ska jag dock pryda mitt hem med en sådan gitarr i glas, thats for sure...

Från ett soligt Öland i vårskrud..

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: