Vin(gligt)

2010-04-18
20:10:15

Ett kapitel från det ljuva livet - en fredag nära dig

Sydafrikansk Merlot, Kyckling med ris och en tv som skriker ut

Tokolosh, Sydafrika, Merlot

Jag sjunger för mig själv fastän jag vet att sånt kan kallas ensamhet. Efter arbetsveckans slut, efter en sväng på gymmet och efter en cykeltur genom ett vårlivligt Kalmar, bjuder jag på konsert i trapphuset upp till lägenheten. Passande nog har jag "Friday Im In Love" på min repertoar. Så börjar ett kapitel från det ljuva livet. En fredag nära dig.

Utsvulten. I lägenheten ekar det tomt, ingen mat serverad och ingen att skrika "honey Im home" till, i alla fall inte fredagen som var. En röst skriker snabbmat så det ekar i hela hjärnkontoret, men det förgäves. Jag går på ren inspiration. Resultatet. Ris med krämig svampsås serverat till kycklingfilé fylld med basilika och fetaost. Som sig bör serverar jag mig själv vin till måltiden. Att öppna en hel flaska vin i all ensamhet känns inte rätt så jag öppnar en halvflaska av en sydafrikansk merlot jag aldrig druckit tidigare. Tokolosh Merlot 2009 för 41 kronor halvflaskan. Ett vin som ser dagens ljus i sydafrikanska vindistriktet Coastal Region, en komposition av  Tooverberg Boerdery.

Örter, vanilj och lakrits känns som en sammetslen kyss, läppar som ler. För att uttrycka mig utan utsvävningar så var detta vin riktigt gott i all sin enkelhet..

Medan jag njöt till fullo i nyanser av ensamhet hade jag sällskap av gängen i komedierna "How I Met Your Mother" samt "The Big Bang Theory". Helt oslagart. Riktigt underhållande serier.  Framåt småtimmarna vaggade fantastiska duon "Peter Yorn and Scharlett Johansson" mig till sömns.Peter Yorn and Scharlett Johansson . Ett Kapitel från det ljuva livet är till ända. Kanske tänker ni, hmm vad trist att vara ensam. Men jag lovar min ensamma fredagskväll var snygg och full av flärd...

 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: